Rynek Infrastruktury
Hydrobudowa znajduje się w upadłości układowej, co spowodowało powstanie problemów na budowie Trasy Słowackiego w Gdańsku. Po zmianach liderem miałaby zostać firma OHL i będzie ona odpowiedzialna za wykonanie inwestycji w terminie zgodnym z umową.
OHL przejmie również płatności wobec podwykonawców, którzy są w trakcie wykonywania prac. Niezrealizowane zobowiązania Hydrobudowy wobec firm podwykonawczych mają być zaspokajane na mocy upadłości układowej spółki.
Trasa Słowackiego będzie mieć łącznie długość około 10 km. Jej budowa została podzielona na cztery zadania. Pierwsze dotyczy odcinka od ulicy Spadochroniarzy do Budowlanych, drugi od ulicy Potokowej do alei Rzeczypospolitej. Trzecie zadanie, czyli Droga Zielona to odcinek od alei gen. Hallera do węzła Marynarki Polskiej. Ostatni odcinek Trasy Słowackiego biegnie od węzła Marynarki Polskiej do węzła ku Ujściu.
Dzięki inwestycji usprawnione zostanie powiązanie komunikacyjne Obwodnicy Trójmiejskiej z Wrzeszczem, Oliwą, Zaspą, Przymorzem, Brzeźnem i Nowym Portem, a także z portem lotniczym położonym w Rębiechowie. Trasa Słowackiego będzie nowym połączeniem drogowym przez Martwą Wisłę, co ma istotne znaczenie dla dalszego rozwoju Gdańska.
Realizacja inwestycji pochłonie około 1,3 mld zł. Trzy z czterech odcinków Trasy Słowackiego powinny być gotowe w przyszłym roku.